keskiviikko 24. elokuuta 2016

TUNTEETON OSA 2

JATKUU....

Lääkkeet muutti mun persoonallisuuteni melkein kokonaan. Tiedätte varmaan tunteen, kun olette vähän juonut ja olette hiprakassa ja tuntuu siltä, kuin estonne vapautuu pikkuhiljaa ja tulee olo, että et ole enään niin ujo ja uskallat tehdä enemmän asioita, mitä et muuten tekisi.. Mulla oli vähän samantapainen oli lääkkeistä, paitsi että musta tuli peloton ja kylmä ihmisiä kohtaan, melkein niinkuin itsekäs ja olin tärkeämpi kuin kukaan muu, mutta ilman alkoholia. Ja alkoholin kanssa.. no musta tuli vaarallisempi. Väkivaltaisempi muita ja myös itseäni kohtaan. Aamuisin ei paljon morkkista enään ollut. 

Esimerkkeinä näistä sekoiluista annan kaksi älytöntä näyttöä. Näistä on aikaa yli kolme vuotta. Kummassakin tapauksessa oli mukana alkoholi. Ja ensimmäisessä olin juonut yli kaksi päivää.. Nämä ovat aika arkoja asioita, varsinkin viimeinen esimerkki.

ESIM. 1; Elettiin kesää ja oli tavallinen viikonloppu juotiin ja lähettiin kapakkaan. Sami tuli jossain välissä kotiin nukkumaan ja mä jatkoin matkaa kaupunkiin jatkoille. Kun jatkot loppu ja olin miettimässä , miten päästä kotiin, niin näin jonkun mulle entuudestaan tuntemattoman jätkän. Se vei mut kotiin. Noh, tuli toinen viikonloppu ja sama kuvio toistui, mutta nyt mulla oli tämän jätkän numero. Menin sen luo jatkoille. Tutustuin toiseen jätkään, joka asui samassa paikassa tämän toisen kanssa. Ainakin näin ymmärsin. Erona tähän toiseen oli, että se käytti kovia huumeita ja piikitti itseään ja sammui aika pian tämän jälkeen. Me päätettiin lähteä pihalle ja hakemaan pilveä ja käytiin parilla kaljalla baarissa. Oli siis yö vaihtunut jo päiväksi. Pilveä ei saatu, mutta kaljalle mentiin pihasta löytyneellä jo varastetulla kevarilla. Kaljottelun jälkeen lähettiin ajelulle ja kävi niin, että pakettiauto lähti seuraamaan meitä ja tajusin, että ne oli mopon omistajat. Käskin kuskia pysähtymään, mutta sen sijaan painoi lisää kaasua. Kaahattiin pienellä tiellä ja paku tuli perässä. Ajettiin ojan kautta kävelytielle ja paku seurasi mukana. Sitten tuli poliisit perään ja pakomatka jatkui ja käskin kuskia pysähtymään ja vihdoin pysähtyi. Sain tietää myöhemmin, että kevari oli tosiaan varastettu. Mulle ei käynyt mitään, mutta tää idiootti vietiin putkaan. Onneksi Sami tuli kaverinsa kanssa mut hakemaan kotiin. Nauruahan ne siinä väänsi, että tälläinen sekoilu tällä kertaa. Mua ei niinkään.

ESIM 2; Oltiin Samin kanssa Keravalla mun siskon luona. Sami ei tullut meidän kanssa lähi baariin vaan jäi siskon luo. Baariin tuli siskon ystävä. Huomasin jo aluksi, että ei tultaisi toimeen. Ei siitä sen enempää. Lähettiin toiseen baariin ja kun valomerkki tuli, niin siskon kaveri halusi jatkoille. Hetken päästä tulin sanomaan, että jatkot järjestetty parin jätkän luona. Siinä vaiheessa alkoi siskon kaveri ilkkumaan, että eikö sulla ollut jätkä kotona. Sanoin että oli, mutta halusit jatkot ja mä järjestin, että mikä ongelma? Mentiin näitten jätkien luo, jotka osottautui mukaviksi raskaan musiikin ystäviksi, sellaisia kuin minä olin, mutta erinlaisia kuin mun sisko ja hänen kaverinsa oli. Tämä kaveri rupesi haukkumaan niitä ja mua ja mun sisko myös. En tajunnut mikä oli ongelma, olinhan järjestänyt jatkot! Jatkot loppui aamulla, kun jätkillä meni hermot mun siskoon ja sen ystävään. Sami tuli hakemaan meijät ja sisko meni etupenkille ja sen kaveri taakse ja tulin hetkeä myöhemmin. Kun tulin niin sain kuulla, että siskon kaveri yritti iskeä mun miestä ja oli haukkunut mut. Hän ei ymmärtänyt, että miksi oli tämmöisen hullun ämmän kanssa jne. Siskon kaveri oli noin nelikymppinen ja vesiraja vilkkui kiitettävästi. Ja kaikki me kolme oltiin tuhannen juovuksissa silloin.
 Mulla pimeni siinä vaiheesä kokonaan ja huomasin, että olin tartunut tätä kaveria päästä ja kurkusta kiinni ja löin sitä auton ikkunaan. Samassa olin siskon kimpussa ja löin ja kuristin. Sami säikähti tottakai ja en ollut ennen käyttäytynyt näin aggressiivisesti. Sisko joutui ottamaan sairaslomaa ruhjeiden takia muutaman päivän. 
Me sovittiin onneksi siskon kanssa aika pian ja hänen kaverinsa pyysi myös anteeksi käytöstään ja minä myös.. Ainakin jonkinverran, olin silloin erittäin pitkävihaista sorttia. 

Nämä tapahtui siis yli kolme vuotta sitten ja kun mulla oli vielä lääkeannosten kanssa hakua ja muuta. Vaikka lääkkeet teki aggressivisen käyttäytymisen tai ainakin pahensi sitä, niin en puolustele silti itseäni millään tavalla, vaan otan täyden vastuun. Onneksi nykyään käytökseni on laantunut ja olen ihan ok. Mutta tässä esimerkkejä siitä, että lääkkeet ja alkoholi eivät ole hyvä yhdistelmä ja varsinkaan silloin, kun kokeilut ovat vielä kesken. Paljon pahemmin olisi voinut käydä näissä esimerkeissä ja muulloinkin. Enkä muutenkaan välittänyt mistään tai edes itsestäni pätkän vertaa. Onneksi nyt kaikki on eri tavalla. Nämä ja kaikki tapahtumat mun elämässä on kasvattanut mua ihan hirveästi ja tiedän, ettei terveyden kanssa ole leikkimistä. Kertomus saa huomenna jatkoa ja luvassa myös rajua tekstiä menneisyydestä. Ja se on myös viimeinen osa. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti